Odmah da se
razumemo. Ja nisam stručnjak za društvene mreže. Tek se učim kako da koristim
sve te Twittere, LinkedIN-e, Facebook-ove (posebno što postaju sve
komplikovaniji). Međutim, kao neko ko aktivno razmišlja o unapređenju
poslovanja, kako u svojoj, tako i u partnerskim kompanijama, ne mogu da
ignorišem nove trendove (ovo novo je veoma diskutabilno). Svakako, u društvu
mogu komentarisati o svrsishodnosti Facebook-a kao društvene pojave i
sociološkom fenomenu, ali jedno je definitivno činjenica - Facebook ima 750
miliona korisnika, a LinkedIn 100 miliona, i rastu dalje.
Društvene mreže su
sjajan alat za komunikaciju, ali imaju svoju namenu i ja bih rekao poseban
oblik ponašanja (koji je i dalje u razvoju jer se ovo okruženje i tehnologija
konstantno menjaju). Društvene mreže ne treba da posmatramo kao sredstvo
direktne prodaje, već primarno kao sredstvo informisanja i većeg angažovanja,
posebno postojeće baze klijenata. Pa priznajte, ni vi ne volite kada vam neko
prodaje nešto preko FB-a ili LinkedIn-a.
Neko ovaj broj
korisnika može posmatrati kao kanal komunikacije ili jedno potpuno novo
tržište. To je i razlog zašto sve veći broj kompanija vidi korist u učestovanju
na društvenim mrežama. U poslovnim krugovima sve više ljudi priča o tome i
tvrdi: "Mi imamo ili planiramo digitalnu strategiju". Međutim, izgleda da je stvarnost malo drugačija. Kako
nisam našao domaće relevantno istraživanje (ne verujem da uopšte postoj),
najbolje što možemo upotrebiti je istraživanje koje je objavila kompanija
Network Solution i Poslovna škola Univerziteta u Merilendu koja otkriva da je
upotreba društvenih mreža u malim preuzećima u Americi na nivou od 24%. Verujem
da smo mi daleko ispod tog broja. Ako je vaša kompanija jedna od onih koja
koristi navedene tehnologije, čestitam. Vi ste u ovom trenutku znatno ispred
konkurencije.
Ovo istraživanje
dalje pokazuje da je u 82% slučajeva Facebook izbor društvene mreže koju
kompanije upotrebljavaju za kontakt sa postojećim ili potencijalnim klijentima.
Većina aktivnosti na društvenoj mreži predstavlja kreiranje kompanijske
stranice na kojoj se beleži status ili linkovi ka interesantnom sadržaju.
Extreme tako radi u ovom trenutku. Dalje, po navedenom istraživanju, kompanije
pokrivene istraživanjem su uvidele da se njihovi klijenti povezuju na Facebook
i LinkedIn sajtovima, ali malo njih u ovom trenutku beleži potencijalne
prodajne prilikepristigle kroz ovekanale. Međutim, vrednost tih sajtova nije
samo u generisanju direktne prodaje. Evo šta su očekivala, a šta ostvarila
preduzeća koja koriste društvene mreže u komunikaciji sa klijentima, prema ovom
istraživanju:
Нема коментара:
Постави коментар