Na koji način i koliko društvene mreže mogu da pomognu?

24. 11. 2011.

Odmah da se razumemo. Ja nisam stručnjak za društvene mreže. Tek se učim kako da koristim sve te Twittere, LinkedIN-e, Facebook-ove (posebno što postaju sve komplikovaniji). Međutim, kao neko ko aktivno razmišlja o unapređenju poslovanja, kako u svojoj, tako i u partnerskim kompanijama, ne mogu da ignorišem nove trendove (ovo novo je veoma diskutabilno). Svakako, u društvu mogu komentarisati o svrsishodnosti Facebook-a kao društvene pojave i sociološkom fenomenu, ali jedno je definitivno činjenica - Facebook ima 750 miliona korisnika, a LinkedIn 100 miliona, i rastu dalje.

Neko ovaj broj korisnika može posmatrati kao kanal komunikacije ili jedno potpuno novo tržište. To je i razlog zašto sve veći broj kompanija vidi korist u učestovanju na društvenim mrežama. U poslovnim krugovima sve više ljudi priča o tome i tvrdi: "Mi imamo ili planiramo digitalnu strategiju". Međutim,  izgleda da je stvarnost malo drugačija. Kako nisam našao domaće relevantno istraživanje (ne verujem da uopšte postoj), najbolje što možemo upotrebiti je istraživanje koje je objavila kompanija Network Solution i Poslovna škola Univerziteta u Merilendu koja otkriva da je upotreba društvenih mreža u malim preuzećima u Americi na nivou od 24%. Verujem da smo mi daleko ispod tog broja. Ako je vaša kompanija jedna od onih koja koristi navedene tehnologije, čestitam. Vi ste u ovom trenutku znatno ispred konkurencije.

Ovo istraživanje dalje pokazuje da je u 82% slučajeva Facebook izbor društvene mreže koju kompanije upotrebljavaju za kontakt sa postojećim ili potencijalnim klijentima. Većina aktivnosti na društvenoj mreži predstavlja kreiranje kompanijske stranice na kojoj se beleži status ili linkovi ka interesantnom sadržaju. Extreme tako radi u ovom trenutku. Dalje, po navedenom istraživanju, kompanije pokrivene istraživanjem su uvidele da se njihovi klijenti povezuju na Facebook i LinkedIn sajtovima, ali malo njih u ovom trenutku beleži potencijalne prodajne prilikepristigle kroz ovekanale. Međutim, vrednost tih sajtova nije samo u generisanju direktne prodaje. Evo šta su očekivala, a šta ostvarila preduzeća koja koriste društvene mreže u komunikaciji sa klijentima, prema ovom istraživanju:


Društvene mreže su sjajan alat za komunikaciju, ali imaju svoju namenu i ja bih rekao poseban oblik ponašanja (koji je i dalje u razvoju jer se ovo okruženje i tehnologija konstantno menjaju). Društvene mreže ne treba da posmatramo kao sredstvo direktne prodaje, već primarno kao sredstvo informisanja i većeg angažovanja, posebno postojeće baze klijenata. Pa priznajte, ni vi ne volite kada vam neko prodaje nešto preko FB-a ili LinkedIn-a.

Нема коментара:

Постави коментар

 

CRM Srbija

Ovaj blog je namenjen razvijanju profesionalizma i razmeni iskustava u komunikaciji sa klijentima.Blog CRM Srbija uređuje tim iz firme Extreme. Nadamo se da ćete informacije koje pročitate na ovim stranicama smatrati korisnim. Namera nam je da naša razmišljanja i iskustva u svakodnevnom radu sa klijentima podelimo sa vama. Ako zbog toga barem malo utičemo na unapređenje vaših kompanija biće nam veoma drago. Molimo vas da ta iskustva podelite i sa nama.