Imamo par ušiju i jedna usta: Probajte eksperiment!

6. 8. 2010.

Potpuno sam uveren da to nije slučajno. Na žalost u moderno vreme kad su ljudi više okrenuti svojim potrebama, a ne potrebama zajednice, bližnjih, ili na poslu ka klijentima, ispunjeni smo potrebom da impresioniramo druge, pokažemo koliko znamo, a u stvari i sami duboko znamo da je to proizvod nesigurnosti ili nekontrolisanog ega. Čak i veterani u prodaji nekad ne mogu da "odole" da predstave sebe ili svoj proizvod u boljem svetlu.

Ovakvo ponašanje rezultira sa: 
  • nemogućnost otkrivanja stvarne potrebe ili bola kod klijenta,
  • nemogućnost da se vodi razgovor na višem nivou,
  • što naravno rezultira nemogućnošću planiranja u vezi datog posla.

Ovi rezultati su dovoljno dobri r5azlozi da se pozabavimo istragom uzroka. Prodajno "brbljanje" je simptom dubljeg problema, a to je - nedostatak pripreme. Drugim rečima, kada su nepripremljeni mnogi prodavci žele da impresioniraju potencijalnog kontakta sa gomilom informacija, detaljima korišćenja i nepotrebnim dodacima u vezi proizvoda ili usluge. Ovi "brbljivci" veruju u tri prodajna mita:
  1. Kada govore (nekontrolisano lupetaju jer ne znaju šta treba reći), onda kontrolišu prodaju,
  2. Pričanje pokazuje ekspertizu,
  1. Dugo izlaganje je zamena za stvaran i konstruktivan dijalog.

Lek za "pričljivce" u prodaji:
  1. Promenite terminologiju sa "prodajni (telefonski) poziv" na "prodajni intervju"
  2. Usvojite pravilo 70/20/10 - 70% slušati; 20% pitati; 10% pričati
  3. Menadžeri prodaje:
    1. Fokusirajte se na ovu formulu tokom kotrole prodavaca za vreme prodajnih sastanaka i intervjua
    1. Tražite pisani plan pred poziv za sve perspektivne potencijalne kontakte i ključne klijente, posebno od onih koje u tom trenutku posmatrate
  1. Prodavci:
    1. Vežbajte sa jednostavnim modelom postprodajnog intervjua koristeći 70/20/10 pravilo
    2. Izvršavajte obavazu istraživanja i potencijalnim kontaktima i ključnim klijentima
    3. Koristite rezultate istraživanja pripremite pisane predpozivne planove

Da li je previše očekivati od profesionalnog prodavca da odvoji 3 do 5 minuta po klijentu kako bi onda stvorio veću verovatnoću za uspeh prodaje?

Нема коментара:

Постави коментар

 

CRM Srbija

Ovaj blog je namenjen razvijanju profesionalizma i razmeni iskustava u komunikaciji sa klijentima.Blog CRM Srbija uređuje tim iz firme Extreme. Nadamo se da ćete informacije koje pročitate na ovim stranicama smatrati korisnim. Namera nam je da naša razmišljanja i iskustva u svakodnevnom radu sa klijentima podelimo sa vama. Ako zbog toga barem malo utičemo na unapređenje vaših kompanija biće nam veoma drago. Molimo vas da ta iskustva podelite i sa nama.